MISS CONNECTION

思いついたことを追加でコメントさせていただきます。

①旅行業法・旅程補償
日本国・旅行業法には「旅程補償」が明記されています。
国内の旅行会社が取り扱った場合は、旅行業法で何らかの補償の対象となります。
日本の航空会社も旅行業法を無視することは困難と思われますので、同等の対応となるかと思います。

②海外会社の場合
残念ながら、日本国・旅行業法対象外と思われます(尚、日本国内事務所での発券は対象と思います)。
USAの場合はMiss Connectionがよくある模様で、参考までに下記のコメントを拾ってみました。

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Dear Reader,

If the missed connection is the airline's fault (a delayed flight or mechanical problems, for example), the airline should re-book you on the next available flight. SmarterTravel.com columnist Ed Perkins says if "the next outbound flight is the following morning, the airline should either book you on any other line or provide accommodations and meals. But these arrangements are voluntary with the airline; they're not mandated by any law or regulation." If inclement weather causes you to miss your connection, the airline will help you re-book but likely won't offer any compensation for meals or accommodations.

However, if something within your control causes you to miss the connection, you're essentially on your own. The airline will probably help you re-book, but it's under no obligation to do so.

Airlines also don't generally assume responsibility for missed connections on two separate tickets. For example, if you book one leg of your trip on JetBlue, and the second ticket on Continental, Continental will not take responsibility if JetBlue's flight doesn't get you to the connecting airport on time.

While bad weather and mechanical problems are obviously beyond your control, you can take steps to ensure you make your connection. Be sure you have plenty of time between flights, particularly if you're flying into a large or notoriously busy airport. If it's cheaper to book two separate flights on different airlines, it's particularly important to leave extra time for the connection.

The way I see it, spending a little more time waiting at the gate sure beats being stranded at the airport or running frantically from one terminal to another trying to make your flight.

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今回のケースでは発券した航空会社に責任があり、乗り継ぎも同アライアンス(提携航空)と思いますので、宿泊等の対応はあると思います。

③ただ、予想外の事態もありますので、航空機遅延補償の保険を利用するという考え方があります。
私はリスク大のトランジットする場合は、某保険会社のOFFというネット保険を掛けていきます・・・航空機遅延補償目当てです。気休めですが、1日2万円までの補償が付いているので、悪くないと思います。

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1件のコメント

  • 14/06/04 10:34

    MISS CONNECTION

    いろいろありがとうございます。
    先日、みなさんからアドバイスがありました、運行航空会社に電話して、30分で乗り継げるか確認しましたが、発券した航空会社に相談してくれ。との回答でした。その電話をしたからなのでしょうか、発券した航空会社から自宅に電話があった様です。今週中には、発券した航空会社と話しをしょうと思っていますが...。
    何やらバタバタ(イベントが立て込んでて)していて、何か落ち着かない状況なんです....。

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