②つづきです。

Note:
In accordance with tariff regulations, the seat reservation fee will
not be recredited.

If you wish to obtain a refund on an Online Ticket after the first
day on which it becomes valid, send the ticket, including the refund
claim form, to the address given below. The refund claim form may be
downloaded from the Internet. Online Tickets cannot be
returned or refunded at ticket offices or travel agencies.

5.) When are Online Tickets not available?
When you make a booking our booking system informs you whether an
Online Ticket can be generated for your chosen journey. We are often
not allowed to offer Online Tickets for travel within municipal
transport networks or on routes operated by other rail companies.
In such cases the system will suggest an alternative (such as sending
the ticket by post). Online Tickets are not available for journeys
covering distances of less than 50 km or for international journeys.

6.) What happens if my computer crashes?
If your computer crashes while you make a booking, you can always
retrieve your ticket, right up to when its validity expires, under
My Bookings and reprint it as necessary. Or you can contact the
service address given below for further
assistance. We regret, however, that no technical computer
assistance can be provided.

7.) Your data
You can update your login details yourself at any time, for example if
you choose a new password or wish to change your user name. It is also
possible at any point for you to deregister from our Internet Shop.

www.bahn.de provides you with what are the highest possible security
standards for your Internet orders.

8.) More information
We have collated all the key information, tips and frequently asked
questions (FAQ) relating to Online Ticket on an information page at
http://www.bahn.de/onlineticket. On it you will also find a Guided
Tour, the Terms and Conditions applicable to Online Tickets, and
much more.

If you have any queries please feel free to contact the service address
given below.

We wish you a pleasant trip every time with Deutsche Bahn and your
Online Ticket.
Your team of www.bahn.de
=====================================================================
Here is our service address for your queries concerning
ticket ordering (daily from 07:30 to 21:00):

DB Vertrieb GmbH
Fulfillment Center
Postfach 60 05 04
D-22205 Hamburg

e-mail: fahrkartenservice@bahn.de
Telephone: +49-(0)1805-101111 (14 cents/min. in Germany)
=====================================================================
This message was transmitted automatically. Please do not respond to
it. The Sender's address was set up only for automatic transmission
of confirmation e-mails. For official contact details please use this
link: http://www.bahn.de/kontaktDB Vertrieb GmbH
Sitz der Gesellschaft: Frankfurt am Main
Registergericht: Frankfurt am Main, HRB 79808
USt-IdNr.: DE 814160246
Geschäftsführer: Jürgen Büchy, Ulrich Jäkel, Ottmar Netz
Vorsitzender des Aufsichtsrates: Ulrich Homburg

との内容でしたが、確認しましたところ、PDFファイルはついておりません。
日本は祝日ですので、チケット予約代理店もお休みですし、
明後日には出国なので自分でとる他ないという感じで、ここに頼りっぱなしです。

一応、↑のメール、希望時間等のページは随時プリントしておりますが、
オンラインで完了できていますでしょうか?

質問ばかりで、本当に感謝しております。

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2件のコメント

  • Re: ②つづきです。

    ①のほうを訳して送信したのに、なぜか反映されていません。
    あなたの予約はできていません。

    要約すると、予約の準備がととのったということ。
    もしオンラインで予約できたら、これを印刷して、必ず支払いに使われたクレジットカードを持参すること。
    車内で係員がまわってくるので、これを見せると、オンラインチケットに表示されているコード番号を読み取るスキャナーでスキャンします。
    でも、②を読むと、

    5)オンラ イン予約ができない例

    オンラインで予約した場合、オンラインで提供されないルートはそのように表示される。
    提供されない例は、地方自治体運営のネットワーク、他の鉄道会社運営のルートなど。
    その場合は、このシステムは他の方法を勧めている。
    (たとえば、ペーパーチケットの郵送とか)
    また、オンラインチケット予約は、50キロメートル以内の移動、外国間の行程はできない。

    つまり、以上の情報から、フランスとドイツ間のオンラインチケットは購入不可能では?
    現地で買うほかないのかも。
    たとえオンラインで予約しても、キャンセルが面倒でしょう。
    それと、チケットの予約キャンセルの返金はあるが、座席の予約の返金なしとか。


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  • このメールではなく 次に届くメールのことなのですが

    メールの受信ボックスに このメールが届いた後に
    他のメールが届いていないか ぜひ一度ご確認ください

    私も英語などは よくわかりませんので
    いつも辞書を引いたり web上の翻訳機能のあるもので調べています

    がんばってください

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