ありがとうございます。

ゲーセンアリア様 こんにちは、

パリは27日出発です。
リンクして頂きましたサイトで
座席指定まで予約しオンライン発券を目指していたのですが
次のような、メッセージが受信されてきました。
オンライン発券は出来ていないのですよね。
・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
Dear Ms. ○○,

welcome to our innovative online ticketing system. With immediate effect,
you can book most available DB tickets online up
to 10 minutes prior to the scheduled departure of your train and
print them out on your computer.

Your customer number is: (数字8ケタ).
We store your data only for the purposes of order processing.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
教えて頂きました下記のサイトとICEの予約サイトが少し異なるようで
心配です。お忙しいと思いますが、教えて頂ければと存じます。
よろしくお願い致します。

http://hvanilla.web.infoseek.co.jp/db/

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2件のコメント

  • Re: ありがとうございます。

    With immediate effect,
    you can book most available DB tickets online up
    to 10 minutes prior to the scheduled departure of your train and
    print them out on your computer.

    予約はできていないようです。
    カストマー番号は、これからの予約のためにあるだけ。
    それより、乗車券は実際に列車が発車する10分まえまで予約ができるので、現地で予約したらどうでしょう。

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  • 成功していると思います

    その届いたメールの10分後くらいに
    更にもう一つメールが届いていると思います

    その2番目に届いたメールにpdf添付ファイルが付いていて
    それがonline-ticketです
    あとは それを開いて印刷するだけですが
    確か「用紙はA4サイズで」などの注意書きが
    どちらかのメールに書かれていると思います

    そのファイルがフリーメールに届いていて 開くことが出来なかった場合は
    添付ファイルの下に書かれているかも知れない注意書き
    「もしもダウンロードが出来なかったら メールアドレスを保存する 
     にチェックを入れて サインインをやり直してみて」
    など書かれているかも知れませんので それを先ず試してみてください

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    続きはこのような形でした。①

    すみません。英語もおぼつかないのでメール内容の続きを貼り付けさせて頂きます。
    =====================================================================
    To ensure your journey is pleasant and trouble-free, we have
    summarised the key features of Online Tickets for you:

    1.) Before your first booking
    You are cleared for the online ticket procedure as soon as you register.
    To print your ticket after you have booked, you need "Adobe Reader"
    software.
    This can be downloaded free of charge from bahn.de.
    Please remember that you always have to carry the valid identification card
    stated in the booking (BahnCard, EC or credit card, ID card) together with
    your
    online ticket. Our train attendants are unable to accept online tickets
    without the
    correct identification. The online ticket is a personal ticket (also for
    accompanying
    passengers if applicable) and not transferable.
    Please remember to update your registration data if necessary, especially
    if your
    identification card has changed.

    Your Online Ticket is subject to virtually the same
    conditions and expiry dates as a conventional ticket. If you reserve
    a seat at the same time, the reservation will automatically be
    included on your Online Ticket.

    2.) Booking
    To initiate your booking log in at the login screen with your user
    name and password. Make sure when searching for a connection that
    you also fill out your "Pricing information" (particularly your
    BahnCard details) so as to obtain the best price for your booking.
    If at any time you do not want to purchase an Online Ticket, you can
    of course also choose to have a paper ticket sent out to you by
    post. The delivery time for your travel documents is 2 working days and up
    to
    8 working days for orders from abroad.

    3.) Inspections on board the train

    The online ticket has a special code which also includes the identification
    card
    you have chosen (BahnCard, EC or credit card, ID card). The train attendant
    checks
    your ticket by reading the barcode and the identification card into his
    control device.
    Please present the ticket and identification card to the attendant of your
    own accord.

    4.) Returns and refunds
    Returns and refunds of Online Tickets can only be made on the
    Internet using the My Bookings function, or through our Service
    Center. For details of the conditions governing returns and refunds please
    refer to the Deutsche Bahn AG's Terms and Conditions.