Q&A

THALYSの購入済みチケットの変更について

公開日 : 2012年05月28日
最終更新 :

THALYSの購入済みチケットの変更の仕方がわかりません。

タリスのSEMI FLEXチケットを、オンラインで(タリスの会社で)購入いたしました。

日付を間違って購入してしまったのですが、
搭乗前なら、一度だけ変更可能、と書いてあったのですが、

そこからどうやったら予約を変更できるのかわかりません。

■タリスのID、アカウントは持っていません。

■SNCBのMyTrainというサイトでIDを作ったら、変更ができるっぽいのですが、
IDを作り、そこから自分の予約した予約番号を入れても、該当する予約はありません、みたいに出ます。

外人の友人に見てもらいましたが、なんでできないのかわからない!と言っていて、
タリスへ質問のメールを送ってもらいましたが、←返事は一向に来ません涙

前に質問した時も、返事は来ませんでした…

どなたか、オンラインでタリスの変更をしたことがある方がいらっしゃいましたら、
やり方を教えてください。

お願いいたします。

  • いいね! 0
  • コメント 2件

2件のコメント

  • Re: THALYSの購入済みチケットの変更について

    購入後に会員登録してIDを作っても何の意味もありません。
    購入時点では、そのチケットと会員IDは何のリンクもしていないのだから。

    とりあえず、下記のURLにアクセス、

    http://agence.ravel.tm.fr/weblogic/aftersale/searchAfterSaleProduct;RAVPRDSession=n3QhPDHVyvwKMrGRqkH70lyjPghr6gdFF2pDLLzM1Ybg5NyTFTv3!34159431

    「You have completed your order」とある所で、
    「On www.Thalys.com or 3635」のチェックボックスをONにする。

    そこで表示された「Your booking reference」と「Your name (used for the order)」に、
    予約番号と名前(姓)を入力すれば自分の予約に行き着き、
    変更可能なチケットであれば変更できるはずです(会員IDでログインの必要は全くなし)。

    これでもダメなら、現地の駅の窓口へ行くしかありません。

    • いいね! 0
    • コメント 2件

    失礼しました。URLの貼り間違いです

    正しくは

    http://agence.ravel.tm.fr/weblogic/aftersale/searchAfterSaleProduct

    です。申し訳ありません。

    • いいね! 0
    • コメント 0件
  • 12/05/28 18:47

    電話か現地(間に合えば)

    Home >Info & services >Change or cancel your ticket
    If you wish to change your ticket bought in France
    If you made your booking online or by telephone

    You can go to an international station
    You can go to an SNCF ticket machine: Only single tickets sold from a ticket machine and for travel the same day or the next day.
    You can go to an SNCF shop, including the Boutique Louise in Belgium.
    As a member of the Thalys TheCard programme, please contact the Ligne Direct on 0033 (0)8 92 35 35 30 (€0.34/min from France) 7 days a week from 7.00 am to 10.00 pm.
    If you are not a TheCard member please contact the Ligne Direct on 0033 (0)8 92 35 35 36 (€0.34/min from France) 7 days a week from 7.00 am to 10.00 pm.

    オンラインでできるものはありません。

    同様に、in Belgium
    Your Ticketless travel

    As a member of the Thalys TheCard programme, please contact the Thalys TheCard Contact Center on 0032 (0)70 79 79 80 (€0.30/min), from Monday to Friday, 8 am to 8 pm, and on weekends and public holidays, from 9 am to 8 pm.
    If you are not a TheCard member please contact the SNCB Europe Contact Center on 0032 (0)70 79 79 79 (€0.30/min), from Monday to Friday, 8 am to 8 pm, and on weekends and public holidays from 9 am to 4.30 pm.

    Your SNCB paper ticket - Digital Homeprint

    Go to SNCB railway stations or to Bruxelles-Midi Zone Départ Immédiat (immediate departure zone).
    Call the SNCB Europe Contact Center on 0032 (0)70 79 79 79 (€0.30/min), from Monday to Friday, 8 am to 8 pm, and on weekends and public holidays, from 9 am to 4.30 pm.

    買うときは慎重に。
    時代錯誤的なところはあるものの、大先生の説も当たらずとも遠からずです。

    • いいね! 0
    • コメント 1件

    Re: 電話か現地(間に合えば)

    http://agence.ravel.tm.fr/weblogic/aftersale/searchAfterSaleProduct;RAVPRDSession=n3QhPDHVyvwKMrGRqkH70lyjPghr6gdFF2pDLLzM1Ybg5NyTFTv3!34159431

    Already bought a train ticket and want to manage your order?

    This section allows you to:

    New! Exchange or cancel your reservations
    You can now exchange or cancel tickets purchased on Thalys.com or on 3635, or tickets you have not yet collected at the station or SNCF agency!