Q&A

鉄道の予約変更について

公開日 : 2011年03月03日
最終更新 :

VirgintrainでEuston駅~Manchester Piccadilly駅間の切符を予約したのですが、帰りの時間を間違っており変更したいのですがどうすればよいでしょうか??変更はやはり無理なのですか?

切符は往復で購入、ADVANCE SINGLEで購入しました。

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3件のコメント

  • 回答ありがとうございます

    回答ありがとうございます。

    1度つたない英語で電話してみようと思います。もし、それでだめならキャンセルしてもう一度取り直す事にしました。

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  • Re: 鉄道の予約変更について

    こんにちわ。

    UK在住です。よくAdvanceSingle買っています。

    JORGEさんがご回答されているように、電話で変更可ですが、オンラインでも変更できると思います。私はオンラインで変更をしたことはありませんが、払い戻しの手続きはしたことがあります。切符を購入した時に自分のメールアドレスを入れて、アカウントを作りましたよね。 その自分のアカウントにアクセスして探してみてください。

    もしオンラインも無理ならば、事前に駅の窓口で変更してもらえばいいと思います。ただし、列車の出発前に限ります。出発時間をすぎたら切符は無効になりますので、要注意です。窓口に行くタイミングでAdvanceTicketはもう購入できない場合もあります。 そのときはsStandard料金になってしまって、かなり高くつくことになると思います。

    私がつい先日したことですが、AdvanceSingleの出発時間45分前にその列車に間に合わないことが分かり、オンラインでその切符をキャンセルし払い戻しの手続きをしました。手数料10ポンド引かれて、残金は後日購入時使用のカードに振り込まれることになっていました。(まだ入金されてませんが)
    それで、新しくオンラインで自分が乗る列車を予約し切符を買いました。このときは、夜遅くの列車だったので、それほど高い料金ではなくホッとしましたが、ピーク時間帯の列車なら直前買いはやはり高いと思います。

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  • 11/03/03 17:10

    You can change the time or date of travel・・・

    What are Advance tickets?

    Advance fares are Single (one-way) tickets offering・・・・

    Advance fares are valid only on the date and train shown on the ticket and are non-refundable. You can change the time or date of travel before departure of the first reserved train.

    Any difference in fare and an administration fee will be payable.

    Changing the time or date of travel
    *Changes to time or date of travel must be arranged before departure of
    the first reserved train printed on the ticket, after which the ticket
    has no value and a new one must be purchased. You will need to present
    the ticket(s) and reservation(s) when you request a change.
    *Changes to tickets cannot be made on-board the train. If you board a train
    without a ticket and reservation for that service, a new ticket must be purchased.

    これをやらずに乗ってしまう日本人が多いそうですのでご注意を。
    Depending on the Train Company you are travelling with, you may be liable to a Penalty Fare if you board the train with an invalid ticket.
    *The origin, destination and Train Company or route shown on the ticket(s) must remain the same.
    *The difference between the price paid and cost of the next suitable fare
    for your journey is payable, plus a £10 administration fee per person,
    per single ticket for each change to a journey. If you change to a train
    on which a cheaper fare is available, the difference will not be refunded.
    恐らくこれが最大の問題。前売りですので、直前では高くなっているので、結局買い直し
    するほうが安かったりしませんか?

    なお、上記は、National Railのサイトです。
    //trainsupport.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3639/kw/ADVANCE SINGLE

    Travelling but at a different time

    To change the date/time of travel call customer services on 0844 556 5650,
    open 8am to 10pm, 7 days a week (Calls to this number cost 4.9p per minute
    from a BT landline. Costs from other networks may vary).

    In addition to paying any difference in ticket cost, there is a rail industry standard £10 admin fee per ticket amended. Requests to change the ticket
    can only be made by the payment card holder of the original booking.

    * Changing the date/time of travel can only be done by calling
    the customer service team and not via online chat or email.
    * Requests to change the ticket can only be made by the payment card holder
    of the original booking.
    * Requests to change the ticket must be made before the original travel date.
    For example we cannot change the travel date/time because of a missed train.

    電話のみだそうです。

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