Q&A

easyjetについて

公開日 : 2010年07月01日
最終更新 :

来月ミラノからアムステルダム行きに乗る予定で予約したんですが、急きょキャンセルしなくてはいけなくなってしまったのでサイトに乗っていた番号にかけてもつながりませんでした。
キャンセルは電話でしか無理、みたいな事が書かれてあったのでメールで番号を教えてほしい、と問い合わせをしても、以前にあった質問なのでここを見てくれ、という感じでいくつかのアドレスがはりつけてあるだけで、全て見ても番号は一切書いてありませんでした。
コールセンターなどの繋がる番号をご存知の方がいらっしゃったら、教えてください。

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1件のコメント

  • 10/07/01 18:18

    キャンセル可能な条件なのでしょうか?

    www.easyjet.com/EN/Book/regulations.html#refunds

    3 Refunds and cancellation fees

    easyJet is a non-refund airline save as provided in our "Conditions of Carriage
    for Passengers and Baggage" and in these Carrier's Regulations.

    Conditions of Carriage Article 6.6

    You may cancel your booking within 24 hours of making the original booking.

    これが唯一の条件。もし、先ほど予約して、24時間以内ならばできるのですが・・
    多分違いますよね。
    Please note a cancellation can only be processed up to two (2) hours prior to
    the flight's scheduled departure time. You will receive a refund (including APD
    but excluding any credit card, transfer, speedy boarding, sports equipment,
    or other administrative fees). A cancellation fee per passenger per journey
    will be charged in accordance with the table below. Cancellation must be made
    via our call centre on 0871 244 2366 (calls cost 10p per minute; calls from
    mobiles and other networks may cost more. For other telephone numbers visit the contact us section). Refunds will be made to the credit or debit card used to make your booking.

    easyJet regrets that it is unable to offer refunds in the event of passengers
    being unable to fly owing to any change in personal circumstances, including
    but not limited to medical grounds, with the exception of the application of
    the 24 hour cancellation policy.

    ということで、事故などであれば24時間の解除規定の例外となるそうですが、
    証明書などが必要となるでしょうね。ああ、下にあります。あまり考えたくない
    事例です。

    In exceptional circumstances, however, easyJet will consider issuing a credit
    in the event of the bereavement of an immediate family member (mother, father,
    brother, sister, grandparent or child) provided that the claim and a copy of
    the death certificate are submitted by post to the easyJet Customer Services Department.

    All claims will be assessed entirely at the discretion of easyJet. This credit
    will be to the value of the original fare paid, per passenger per journey,
    and can be used against any future flights on easyJet within the following
    six month period.

    ということで、何もしないで放置するのが一番楽な方法だと思います。

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    Re:

    わざわざありがとうございます。
    24時間は確実に過ぎているので、もう放置しておきます。
    ご丁寧にありがとうございました。

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