追記

ロンプラの07/4の記事を見ると、制度としては強制保険は生きているようですね。(この記事での保険と言うのは強制保険のことでしょう。 同じバウチャー制のロシアで保険込みはお目にかからないですので)空港には現在も申し込み用紙が置いてあると言う事ですし。 ミンスク駅内には保険販売所、無いような事を領事部の方が言ってられました。

Getting a Belarus visa in Kiev

I just got a tourist visa in Kiev for Belarus. Check out the hours as they change frequently. Basically, a travel agent who speaks English has an office directly next to the embassy. He gets the paperwork for tourists processed in about 20 minutes for about $75 - this includes insurance and tourist voucher. The fee for same-day service is $90. I got my visa in an amazing 1 hour. I'm sure the money's being spread around - but while expensive it was painless.

あと、リトアニアの保険ですけど、これは普通の海外保険で十分で、かつどっかの旅行記にクレジットカード見せてもOKだったとかの記述があったので私も真似たわけです。
ズボラなので、カード会社の提携損保から証明書を取ったりせずに、パンフレットに数行英文で保険範囲が書かれているのを幸い、それを見せました。 と言うか見せる素振りをしただけでOKでした。

と言う事でお互いに良い旅を。
4月中旬にベラルーシ、5月の連休明けにフランスから帰国します。

  • いいね! 0
  • コメント 0件

0件のコメント