退会ユーザ @*******
07/11/02 18:44

marron0913さん、私なりにクレーム文書作成しました

「I made a reservation at the hotel XXXXX(ホテル名) in Athens at the night of date/month and date/month(止まる予定だった日) through BOOKING.COM on date/month/2007(予約入れた日). When I reached to the hotel, I recognized my reservation was not valid. I have shown your reservation confirmation to the front person. However he just told me that this is not our hotel reservation confirmation. He just persuaded me to stay another hotel、XXXXXX(実際に泊まったホテル名)after he called somewhere to confirm. Then, he pushed me to walk another five minutes with my heavy suitcase to reach to the XXXXXX(実際に泊まったホテル名). Strangely, my reservation was in XXXXXX(実際に泊まったホテル名). I was very frustrating and felt irritated.

I used to book hotels so often through your BOOKING.COM site. I hope you would not duplicate the problem.

I am looking forward to seeing your crystal clear explanation on this symptoms. Your credential must be the good reputation for our travel friends in our country.」

てーなもんで、もっと厳しいこと言うのは慣れています。ご遠慮なく

• いいね! 0
  • コメント 1件

1件のコメント

• Re: ありがとうございます

補足ですが、最終日は当初のホテルに泊まれたのですが、初めホテルの人は両日予約が取れてないと言っていました。
    そして、ホテルの人に最終日のホテルについて再び旅行会社に電話をしてもらったのですが、激しい口調で長い間、言い合いをしていました。
    その後渋々「最終日はうちでOKだ」と言ってました。
    なので、最終日もそのホテルで予約が取られていなかった可能性もあります。旅行会社に無理にお願いされたのかも知れません。
    私は悪くないのに、ホテルの人は私に対してもすごく怒っていて(手をわずらわされた感じだったのでしょう)私もとても不愉快でした。
    初日はあまり時間がなく、駅近のホテルにチェックインして、すぐに観光に出掛ける予定でしたが、この一件で一時間以上かかってしまい遺跡も閉まる間際で駆け足で見ました。

momopekoさんもギリシャ旅行で「BOOKING.COM」を利用されたようですが、何事もなくて良かったですね。
    私は今まで、フランスやドイツ、イギリスのホテル予約で「BOOKING.COM」を20回くらいは利用していますが、今回のような事は初めてです。
    すっかり信用&安心していたので、余計焦りました。

サンフランさんのクレーム文書、大変助かります。
    ご親切にどうもありがとうございます_(_^_)_
    活用させて頂きますね!
    今後このような事が少しでもなくなるように、しっかり「BOOKING.COM」にクレームします。

• いいね! 0
    • コメント 0件