詳しくありがとうございます

キャンセルリクエストをして7月に電子チケットが送られてきてそのままにしていたのですが、昨年末から感染が拡大し旅行できないことになり下記のメールから返金リクエストをして、ようやくの返事でした。

Your electronic credit, with a value equal to 100% of the ticket, can be used either in a single or during several purchases, within the expiration date. The electronic credit can be used to purchase any Trenitalia product. You can also ask, as alternative, the refund for the unused part by the expiration date on the same payment tool used for the purchase. If you prefer a full refund on the same payment tool used for the purchase, please go to a Trenitalia ticket office and show this comunication and the travel datails or enter a new request using the following link.

Even if we are working hard to answer all customer requests, we are sorry that you had to wait longer than the standard time we usually need to manage these processes. The exceptional situation, caused by the COVID 19 health emergency together with the operational difficulties due to the lockdown, has led to a huge volume of requests and increased the time needed to manage refunds.

今回銀行コードなどデータは送りましたが、4番にあるようにEU以外の国への送金が難しいようなら、また何か言ってくるでしょう(笑)そうしたら4番のフォームから返金リクエストをして見ようと思います。

私はまたエミレーツの2年有効のバウチャーも持っていてそれは来年3月26日までなのですが、乾燥に強いウイルスの特徴として冬から春先にかけては難しいかなと考えています。でも2週間の隔離がなければワクチンを打って行きたい!一人旅なので人と接触しないように観光することはできるのではないかと思っています・・・。

なので高齢者なのですが、イタリア旅行まではワクチン接種は受けないつもりです(笑)



  • いいね! 0
  • コメント 0件

0件のコメント