Re: easy Jetにフライトをキャンセルされた場合の払い戻し。

レスありがとうございます。
アルタさんのご質問についてですが、今回、送ってきたメールをコピーしました。参考にしてみて下さい。

なんか同じ日に他路線への低料金での変更は厳しそうですね。
前日にルートン空港近辺にホテルを予約しましたし困っています。
やはり安い航空会社はそれなりのリスクがあるんですね…。

!! IMPORTANT !! Your flight details have changed

Please see details below

Booking Number: XXXXXXXXX

Dear Customer

Flight cancellation and Notification of Rights under EC Regulation No 261/2004 (as required be Article 14.2)

Thank you for choosing easyJet for your travel arrangements.
We are writing to let you know that regrettably we have had to cancel some of our flights between Luton and Istanbul.
We have made these cancellations as the authorisation to fly from the Turkish authorities
has inexplicably precluded us from operating at the originally requested times.
We are making every effort to gain the necessary approvals to operate the flights as originally planned,
and will notify you should we be able to obtain permission to operate to the original schedule.

Please find below the details of your itinerary.

Flight details:

> Thursday 13 July, flight 2384: Istanbul to London Luton; departs 12:35; arrives 14:35 CANCELLED




We are offering you the following options:

RE-ROUTE WITH AN ALTERNATIVE CARRIER

If you choose to re-route with another carrier (under comparable transport conditions, i.e. low-cost airline),
we will reimburse the cost of your ticket less the amount refunded.
To obtain this reimbursement, please write to easyJet enclosing your receipts at the following address:

easyJet Customer Services
easyJet Airline Company Ltd
London Luton Airport
Luton LU2 9LS
United Kingdom

Or

A FULL REFUND

Should you decide not to travel, we will refund the fare paid for the journey not made
(and for the journey made where the flight no longer serves the purpose of the original travel plan).
The refund will include all taxes, charges and credit card fees paid to easyJet at the time of booking.
To claim a refund, please call our customer services department on the relevant number below:

in the UK, 0871 244 2366 (Calls charged at 10p per minute within UK).
in Spain, 90 229 9992
in Switzerland, 0848 888 222
in the Netherlands, 0900 265 8020 (calls charged at 0.15 Euro per minute; calls from mobiles and other networks may cost more)
in France, 0826 10 26 11 (calls charged at 0.15 Euro per minute; calls from mobiles and other networks may cost more)
in Greece, 210 353 0300
in Germany, 01805 029 292 (calls charged at 0.12 Euro per minute; calls from mobiles and other networks may cost more)
in Italy, 848 887766
in Denmark, 7012 4321
in Portugal, 808 204 204
in Republic of Ireland 1890 923 922

If you are calling from a country not listed above, you can call us on 0044 870 6 000 000.
Our Contact Centre is open between 8am to 8pm UK time, Monday to Friday.

We would like to apologise in advance for any inconvenience these cancellations may cause you.
We would like to give you our assurance that we do understand the problems that can arise from these situations
and that the decision to do this was our last option.


Yours faithfully
easyJet Customer Services Team


In the event that you are not happy in any way, in the first instance please contact any representative of easyJet.
If your issue still remains unresolved, please contact the Air Transport Users Council: CAA House, Kingsway, London WC2B 6TE or via their website: www.auc.org.uk

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2件のコメント

  • Re^2: easy Jetにフライトをキャンセルされた場合の払い戻し。

    Traveler Touchさん、こんばんは。

    今回のキャンセルは通常のキャンセルと異なりトルコ当局との間のトラブルのようですね。

    私達は、もしeasyjetに乗れない場合でもベルリンの観光(1日)が無くなるだけです。

    バルセロナからベルリン間を飛ぶeasyjetに代わるIB等の航空会社を探しておきます。

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  • 06/07/02 21:16

    Re^2: easy Jetにフライトをキャンセルされた場合の払い戻し。

    お2人さん今晩は。
    私もイージージェットについては、初めての利用だったので
    普段からこの会社の運行状況がどうなのか分かりませんが、
    飛行そのものは別に他社と変わらず可もなく不可もなくの感じでした。
    ただ、一旦トラブルが発生すると大手の様なサービスは無いです。
    リスクを考慮するとすれば、
     *万が一の用心に、代わりの移動手段の検討を付けておく。
    (他の航空便の時刻や料金について、最悪現地で泊る場合の
    近場のホテル情報など、、。)
     *もし、被害を受けた場合は掛かった費用の領収書を必ず保管して
    (後日になりますが)本社へ抗議と共に請求する。(その場では
     塔乗客全員の満足の行く処理は物理的に不可能でしょう。)
     *キチキチの旅程を組まない。
    アルタさんへ、ストライキの情報は格安航空会社を扱うサイトなどで
    事前に情報が得られると思いますよ。このようなサイトの投稿欄に
    載っていたのですが、(ある乗客の経験です。)出発当日に
    天候不良でイージーは欠航になったのに同じ目的地へ飛ぶ、他社の
    飛行機はバンバン飛んでいたそうです、、、。
    TravelerTouchさんへ、いくらイージーが他社の運行便との差額を
    保証してくれたとしても、乗りたい日の便に空席がなければ無理ですよね、まだ少し時間も有るので旅程自体を検討しなおしてみては?
    (いっそ目的地を変えるか、回り道で費用が多少嵩んでもルートを
    変えるとか?)とにかく希望に沿えるようになると良いですね。
    余り、お役に立たない情報ですがすみません。

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    これからは乗りたくないですね・・・

    corlinさん、こんばんは。

    私達はバルセロナからベルリンSXFSchonefeld空港に着く飛行機を選定していたらeasyjetが不運にも目に留まったので、単純に決定したのですが、余りにも不安要素が多くビクビクしながら待つのは嫌ですね。

    今後乗らないようにします。

    私達の年末の旅行では、シカゴ乗換で、私達のNY便がキャンセル(同じ会社の他のNY便や他の航空会社のNY便は飛んでいました。)になり、その後、NYをワシントンDCに変更し、トリニダード・トバゴ及びギアナ三国へ行きましたが、シカゴで荷物を紛失したまま2週間荷物無しで大変な旅行になりました。

    嫌な思いで楽しいはずの旅行が台無しになるのは困りますね。