Q&A

Tripstaで予約した飛行機が遅延で300ユーロ支払い

公開日 : 2016年04月27日
最終更新 :

こんにちは、2014年10月にドイツからアイスランドに旅行に行きました。その際に出発が4時間近く遅延し空港で2時間、飛行機の中で2時間待たされました。

本日になって、予約したTripstaからメールが届きました。
なんと、飛行機が遅延したことで300ユーロもらえます。
ここをクリックして、3ステップで終わるよという内容です。

多く旅行してこんなことは初めてで、詐欺ではないかと疑いつつ、もらえるんだったらもらいたいというのが本音です。

皆さまは、同じようなメールがきたことはありますか??

送られてたメール
Hi 私の名前, get your compensation!
Under EU air passenger laws, you may get up to €300 in compensation. Tripsta has partnered with the claim specialists at AirHelp to make it easy to get your compensation.

差出人アドレス
flight-compensation@tripsta.com

  • いいね! 0
  • コメント 3件

3件のコメント

  • ありがとうございました

    家族で世界一周 様
    R^^O 様

    その後自分でも調べてみたら、EUのRegulation 261/2004という法律で航空機利用者の権利が守られていることが分かりました。
    すると私がもらえる金額は400ユーロ、100ユーロは旅行会社の手数料なんですね~。
    もちろん。私は自分でします。

    思わぬ副収入で嬉しい誤算でした。

    ありがとうございました。

    • いいね! 0
    • コメント 0件
  • 退会ユーザ @*******
    16/04/27 15:49

    Air transport: Regulations (EC) No 261/2004 and (EC) No 1107/2006

    に該当するのではないですか?

    Delays of at least two hours for flights of 1 500 km or less, at least three hours for flights of between 1 500 and 3 500 km and intra-EU flights of more than 1 500 km, and at least four hours for flights over 3 500 km EUR 600 (EUR 300 if rerouted and arriving less than four hours late)

    assistance (meal, telephone calls and accommodation, if necessary);
    in the event of a delay longer than three hours, passengers should be offered reimbursement within seven days (and, if necessary, a free flight to the initial point of departure) and compensation as in the event of cancellation[9].

    http://www.europarl.europa.eu/atyourservice/en/displayFtu.html?ftuId=FTU_5.6.2.html


    • いいね! 0
    • コメント 0件
  • カスタマーサービスに電話する

    差出人メールアドレスのtipsta.comは、本物?なんでしょうか?

    カスタマーサービスセンターに問い合わせてみては?

    http://www.tripsta.jp/

    • いいね! 0
    • コメント 0件