Q&A

ベルリン→モスクワ間の寝台列車CNLのチケットの買い方を教えてください。

公開日 : 2015年07月02日
最終更新 :

ベルリン→モスクワ間の寝台列車CNLのチケットの買い方を教えてください。寝台列車のチケットを購入したく、ドイチェバーンのHPからアクセスするもFares not availableとの表示しか出ません。7月以降は毎週日曜日のみ運行されているのではないかと思うのですが、現在発売されている12月上旬まで、全ての日曜日がそのような表示です。

この列車はロシアとフランスのパリを結ぶ列車で、途中ベルリンにも寄る列車です。
ベルリン→モスクワ は乗り換えなしで行きます。

因みに2年前にハンブルグ→パリのチケットはDBのHPから購入できているので、私の操作や英語の問題ではないと思います。手数料は払いたくはありませんが、日本のヨーロッパ鉄道のチケットを扱っている会社に電話しまたが、この区間は取り扱いが無いと言われてしまったので、手数料を支払ったとしても、入手できる手段が無さそうです。。。

他の方のブログを見る限りも、モスクワ→ベルリンを乗られた方は数名いましたが、私の求める、ベルリン→モスクワの方は探せずです。。。
どなたか、お知恵をお貸しください。

• いいね! 0
  • コメント 1件

1件のコメント

• 15/07/02 17:58

Berlin to Moscow, St Petersburg & Russia...

欧州鉄ちゃんに登場願いましょう。
    www.seat61.com/

Option 2, by direct sleeper train on board the Paris-Moscow Express, once or twice a week...

You can travel from Berlin to Moscow using Russian Railways excellent high-quality Paris-Moscow Express.←この時点で、ドイツでもおフランスの列車でもなくロシアの列車ということで、
    DBで取るのは不可能であることがわかります。

It runs once a week from 2 April until 11 June leaving Berlin every Saturday around 21:29 and arriving at Moscow Byelorruski around 23:21 to 00:04 the following evening. Times can vary, so check exact times for your specific date.

From 20 June to 3 August and 29 August to 19 September 2015 it will run twice a week leaving Berlin on Sundays & Mondays. From 26 September 2015 until summer 2016 it will run once a week on Sundays. It will run to an improved timetable, leaving Berlin Hbf at 09:15 and arriving Moscow Byelorruski at 12:04 the following day.

How to buy tickets? You can book online at the Russian Railways website www.rzd.ru - see my advice for using it. You print your own ticket.
    このお方が、ちゃんと使い方を指南してくれているようです。
    Don't forget to arrange both your Russian visa and Belarus transit visa as the train runs via Belarus.

• いいね! 0
    • コメント 1件

凄いです!!!

今回この内容を知りたいがために地球の歩き方のID登録をしましたが、こんな早く!しかも的確な回答に感謝です!
    ロシアレールでこのチケットが買えるのかわかりませんが、ロシアレールでは日本のクレカは通らないという話をよく
    聞くので、ロシアの旅行会社経由で購入を視野に入れますね⭐️
    ロシアとベラルーシのビザのアドバイスもありがとうございます*\(^o^)/*

でも、通常は出発国での購入なのに、不安ですw

• いいね! 0
    • コメント 0件